Založ si blog

Náš malý (ne)manipulátor

Od našich známych často počúvame historky o tom, aké herecké etudy dokážu zvládnuť ich prckovia v snahe presadiť svoje predstavy o fungovaní sveta. Ani náš zajo v snahe o zmanipulovanie svojich rodičov nie je žiadnou výnimkou, jeho manipulátorské pokusy sú však také ťarbavé a priehľadné, až sú dojemné.

Posledný takúto pokus odohral minulý víkend. Zajo dostal úžasný darček, z ktorého sa tešil celý víkend a ani na chvíľu sa od neho nemohol odtrhnúť: posteľnú bielizeň. Ja viem, znie to divne, ale keď upresním, že je potlačený obrovskou mapou sveta s vyznačenými štátmi a ich hlavnými mestami, čitatelia môjho predošlého článku to určite pochopia. Na bielizni položenej na koberci zblízka študoval jednotlivé štáty, parkoval autá na jednotlivých hlavných mestách (mal trochu problém nájsť autá vhodnej veľkosti na obsadenie Bratislavy, Viedne a Budapešti), čítali sme si a celkovo sa vcelku dobre bavili. O to horšie boli protesty, keď prišiel čas večerného spánku a mal skončiť s hraním na bielizni. Podotýkam, že ešte nebola opraná, takže s ňou nemohol ísť aj do postele.

Keď som zajovi oznámil, že sa ide spať, najprv ma niekoľko krát odignoroval. Keď mu došlo, že to (opäť raz) myslím vážne, začal ma presviedčať, že je ešte skoro. Po dlhšom prekáraní som si ho zobral na kolená a snažil sa ho pokojne presvedčiť:

„Už je veľa hodín, už naozaj musíš ísť spinkať.“

„Ja si chcem ešte čítať vlajky na zemi.“

„Tie si budeme ešte čítať z knižky, ale v posteli.“

„Nie!“

Vtedy z ničoho nič spustil prudký plač. Keby som ho nepoznal, tak by som si myslel, že si minimálne zlomil ruku. Takto som ale na neho iba ďalej pokojne pozeral, čo ho ešte viac nahnevalo.  Pridal preto na intenzite a pridal osvedčený trik: silne stisol oči a už sa mu po lícach kotúľali obrovské krokodílie slzy. To už mi začínalo pobavene trhať kútikmi úst a manželka sa (ako mi neskôr toho večera priznala) vo vedľajšej izbe tiež dobre bavila. Keďže zajov teatrálny plač na mňa tentoraz zjavne nezaberal, skúsil presadiť svoje nároky hrubou silou:

„Budem sa hrať na zemi, TERAZ alebo NIKDY!“

„Dobre, zlatíčko, tak teda nikdy.“

„Nehovor nikdy. TERAZ alebo NIKDY alebo VŽDY!“

„Teraz nie.“

A ďalší rev, ďalšie obrie slzy a soplíky, hotové týrané dieťa. Hnevlivé pokusy udrieť ma som tiež eliminoval ešte v zárodkoch, tak sa ma pokúsil zmanipulovať najväčším tromfom, útokom na city:

„Keď budem veľký, tak svojmu dieťaťu dovolím hrať sa STÁLE!“

To som sa už začal skutočne nahlas smiať (aj na tom dôkladne vyslabikovanom die-ťa-ťu) a hneď som si to naše trdlo pritúlil. Trošku sa síce pokúšal brániť, ale nakoniec si oprel hlávku o moje plece a o chvíľku nebolo po vzdore ani stopy. Keď už bol úplne pokojný, utrel som mu uslzené líčka a povedal: „Keď budeš veľký, môžeš dovoliť svojmu dieťaťu všetko. A dúfam, že ho aj budeš ľúbiť tak veľmi, ako my ľúbime teba.“

 

Detský smiech na dedinských kolotočoch

17.08.2011

Na našom zajovi (a malých deťoch všeobecne) ma niekedy zaráža, ako ho namiesto drahej hračky a super hi-tech detského kútika dokáže zaujať na pohľad úplne všedná vec. Pri pohľade na jeho zaujatie sa často musí zdať, že sledovanie pohybu mravčekov alebo dažďovej kvapky po okennom skle musí byť najfascinujúcejšou vecou na svete. A keďže ide o vlastnosť blízku [...]

Ako som sa nestal DJom

02.08.2011

Nedávno som sa trochu vŕtal v odložených veciach na povale rodičovského domu a vyhrabal som tam poklad, pri ktorých ma ovanuli spomienky na detstvo, resp. pubertu – mixážny pult. Moju manželku historky z mladosti vždy pobavia, najmä tie o snahe svojpomocne si splniť sny aj napriek nedostatku financií. Pochádzam z pomerne rozvetvenej rodiny, preto po zabezpečení základných [...]

Keď sa deti nesmú spolu hrať

26.07.2011

 Sobotné popoludnie u mojich rodičov na dedine. V snahe využiť chvíľku relatívne pekného počasia sme vytiahli zaja aj so starými rodičmi pred dom, kde sme v záhradnom jazierku púšťali malú loďku. Zároveň bola s nami aj moja sestra so synom, ktorý sa len nedávno naučil chodiť. Práve keď sa synovec s oduševneným výrazom snažil hodiť do vody za loďkou, [...]

migranti na poľsko-bieloruskej hranici

VIDEO: Rebríky, palice, plyn, agresívni ľudia. Lukašenko znova zaplavuje Poliakov migrantmi

19.04.2024 10:00

Poľsko znovu čelí návalu cudzincov, ktorí sa z východného smeru usilujú preniknúť na jeho územie.

policia meranie rachlosti radar

Pezinská Baba nie je diaľnica. Vodič dvojnásobne prekročil rýchlosť, prišiel o „papiere“

19.04.2024 09:56

Vodič išiel na Pezinskej Babe rýchlosťou 137 kilometrov za hodinu.

čečenci

Čečensko a Dagestan na nože. Opitého ministra zatkli, Kadyrov poslal elitné komando

19.04.2024 09:23

Pre ministra si na hranice prišlo 14 áut. Jednotka Achmat, známa aj ako kadyrovci, sa pracovníkom dagestanského ministerstva vnútra vyhrážali sa zabitím.

ukrajina

Hrozivý scenár CIA: Ukrajina môže vojnu s Ruskom prehrať už tento rok

19.04.2024 07:50

Bill Burns tiež na príklade ilustroval, ako veľmi ukrajinským silám chýba munícia.

Clovek Milion

Z každého rožku trošku.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 17351x
Priemerná čítanosť článkov: 1735x

Autor blogu

Kategórie